REKLAMÁCIÓS SZABÁLYZAT

A www.duckinger.sk internetes áruház számára

I. Általános rendelkezések

1.1. Ez a reklamációs szabályzat a hatályos 40/1964. sz. törvény, Polgári Törvénykönyv (a továbbiakban: Polgári Törvénykönyv), a módosított 250/2007. sz. törvény a fogyasztóvédelemről (a továbbiakban: Fogyasztóvédelmi Törvény), a módosított 102/2014. sz. törvény a fogyasztóvédelemről a távollévők között kötött szerződések vagy a vállalkozás telephelyén kívül kötött szerződések alapján történő áruk értékesítése vagy szolgáltatások nyújtása esetén, valamint a módosított 22/2004. sz. törvény az elektronikus kereskedelemről rendelkezéseivel összhangban került kiadásra. Ez szabályozza az eladó, azaz:

1.2. Az eladó egy vállalkozás

Az eladó nem ÁFA /általános forgalmi adó/ alany.

(továbbiakban “Eladó”), valamint minden olyan személy, aki az eladó által a weboldalon kínált áruk vagy szolgáltatások vásárlója, és a fogyasztóként jár el az Eladó weboldalán közzétett Általános Szerződési Feltételek, a jelen reklamációs szabályzat, valamint a fogyasztót meghatározó, releváns jogszabályok értelmében, a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályainak megfelelően, különös tekintettel az alábbi törvényekre: 102/2014. sz. törvény a távollévők között kötött szerződések vagy a vállalkozás telephelyén kívül kötött szerződések alapján történő áruk értékesítése vagy szolgáltatások nyújtása esetén, módosított formában, 250/2007. sz. törvény a fogyasztóvédelemről, későbbi módosításokkal, 40/1964. sz. törvény, Polgári Törvénykönyv módosított formában.

1.3. Az eladó e-mailes és telefonos elérhetősége:

ANABAB s.r.o., Okružná cesta 4539/92, Komárom 945 01, Szlovák Köztársaság

Cég neve: ANABAB s.r.o.
Székhely: Okružná cesta 4539/92, Komárom 945 01, Szlovák Köztársaság Bejegyezve a Nyitrai Járásbíróság cégjegyzékében, Sro részleg, 7532/N számú bejegyzés Cégjegyzékszám (IČO): 54 638 488
Adószám (DIČ): 2121743074
Bankszámlaszám: SK58 8330 0000 0026 0223 8031

Email: [email protected] Tel. szám.: +421 911 116 280

1.4. Az írásbeli dokumentumok, reklamációk, szerződéstől való elállások és egyéb levelek küldési címe:

1.5. Ez a Reklamációs Szabályzat szabályozza a fogyasztóként fellépő vásárló jogait és kötelezettségeit az áruk (termékek) vagy szolgáltatások hibáinak kezelésével kapcsolatban, az eladó elektronikus kereskedelmi oldalán keresztül távollevők között kötött adásvételi szerződés alapján, amely elérhető a következő webcímen: www.duckinger.sk

1.6. Vásárló minden olyan személy (természetes vagy jogi személy), aki az eladóval adásvételi szerződést kötött az eladó weboldalán keresztül, illetve más távoli kommunikációs eszközökön keresztül.

1.7. Fogyasztó az a vásárló, aki természetes személy, és aki az eladó weboldalán keresztül kötött adásvételi szerződés során nem saját üzleti tevékenysége körében jár el.

1.7. Spotrebiteľom je Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou, a ktorý pri uzatváraní kúpnej zmluvy prostredníctvom Webového sídla Predávajúceho, nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.

1.8. Jelen Reklamációs Szabályzat a fogyasztóként fellépő vásárlók és az eladó közötti jogviszonyokat szabályozza. Kivételt képez a 4.12. pontban foglalt eset (az eladó nyilatkozata a jótállási időről, amennyiben a vásárló nem fogyasztóként jár el).

1.9. A termékek (továbbiakban: „Tárgyak” vagy „Termékek”) olyan áruk és szolgáltatások, amelyeket az eladó eladásra kínál, és egyidejűleg megjelenít az eladó weboldalán.

II. Hivatkozások

2.1. Az eladó felelősségére az áruk vagy szolgáltatások hibáiért (valamint az olyan egyéb jogviszonyokra, amelyek a szerződéses kapcsolatból eredhetnek) természetes személyek esetében, akik az adásvételi szerződés megkötése során nem üzleti tevékenységük körében járnak el (fogyasztók), a 40/1964. sz. Polgári Törvénykönyv általános rendelkezései mellett a következő különös jogszabályok is vonatkoznak: a 102/2014. sz. törvény a fogyasztók védelméről távollévők között kötött szerződések vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződések alapján nyújtott áruk vagy szolgáltatások esetében, valamint a 250/2007. sz. törvény a fogyasztóvédelemről.

2.2. Az eladó és a vevő között a hibákért való felelősségből eredő jogviszonyok, ahol a vevő jogi személy vagy olyan természetes személy vállalkozó, aki üzleti tevékenysége körében jár el (azaz nem fogyasztóként eljáró személyek), a 513/1991. sz. Kereskedelmi Törvénykönyv hatályos szövege szerint szabályozottak. Ez alól kivételt képez a jelen Reklamációs Szabályzat 4.12. pontja (az eladó nyilatkozata a jótállási időről nem fogyasztóként eljáró vevők esetében).

2.3. A 102/2014. sz. törvény 3. § (1) bekezdés n) pontja alapján az eladó tájékoztatja a fogyasztót, hogy nincsenek olyan különös magatartási kódexek, amelyek betartására az eladó kötelezettséget vállalt. A magatartási kódex olyan megállapodás vagy szabályrendszer, amely meghatározza az eladó magatartását egy vagy több meghatározott kereskedelmi gyakorlat vagy kereskedelmi ágazat vonatkozásában,

feltéve, hogy ezek nem jogszabályban, más jogi előírásban vagy közigazgatási szerv intézkedésében meghatározottak. Az eladó tájékoztatja a fogyasztót arról, hogy hogyan lehet a magatartási kódexekkel megismerkedni vagy azok szövegét megszerezni.

III. Az eladó felelőssége a termékek (áruk és szolgáltatások) hibáiért

3.1. Az eladó köteles az adásvételi szerződésben foglaltak szerint leszállítani az árut vagy nyújtani a szolgáltatást, azaz a megkívánt minőségben, mennyiségben és hibátlan állapotban (tényleges és jogi hibák nélkül).

3.2. Az eladó felelős azokért a hibákért, amelyek az átadáskor már fennállnak az eladott árun vagy a nyújtott szolgáltatáson. Ha nem használt áruról van szó, az eladó a jótállási időszak alatt is felelős az áruban jelentkező hibákért (jótállás). Az eladó javasolja a vevőnek, hogy a termékek vagy szolgáltatások hibáit késedelem nélkül jelezze az eladó felé. Használt termékek esetében az eladó nem vállal felelősséget az azok használata vagy kopása miatt bekövetkező hibákért. Az alacsonyabb áron értékesített termékek esetében az eladó nem felelős azokért a hibákért, amelyek miatt az alacsonyabb ár megállapításra került.

3.3. A vevő jogosult az eladott árut vagy a nyújtott szolgáltatást az átvétel előtt megvizsgálni.

IV. Jótállási idő

4.1. A jótállási idő 24 hónap. Használt termék esetén a jótállási idő 12 hónap. A jótállási idő a termék vagy szolgáltatás vevő általi átvételének napjától kezdődik.

4.1.1. A gyorsan romló termékek esetében a vevő a hibás teljesítésből eredő jogait legkésőbb a vásárlást követő napon köteles érvényesíteni; ellenkező esetben ezen jogai megszűnnek.

4.1.1. Práva zo zodpovednosti za vady pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, musí Kupujúci uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe; inak práva zaniknú.

4.2. Ha nem gyorsan romló vagy használt termékről van szó, az eladó felelős a termékben az átvétel után a jótállási idő alatt fellépő hibákért (jótállás). A jótállási idő 24 hónap. Ha a terméken, annak csomagolásán vagy a hozzá csatolt használati utasításon egy felhasználási időszak van feltüntetve, a jótállási idő nem ér véget a megadott időszak lejárta előtt.

4.3. Használt termék esetén a vevő és az eladó megállapodhatnak egy rövidebb jótállási időben, de az nem lehet rövidebb 12 hónapnál.

4.4. Az olyan termékek esetében, amelyek hosszabb távú használatra készültek, külön jogszabályok hosszabb jótállási időt állapíthatnak meg, amely meghaladhatja a 24 hónapot. A 24 hónapot meghaladó jótállási idő csak egyes alkatrészekre is vonatkozhat.

4.5. A vevő kérésére az eladó köteles írásban jótállást biztosítani (jótállási jegy formájában). Ha a termék természete lehetővé teszi, a jótállási jegy helyett a vásárlási bizonylat is elegendő.

4.6. Az eladó a vevőnek kiadott jótállási jegyben vagy reklámban a törvényben előírt jótállási kötelezettségen túl is biztosíthat jótállást. Az eladó a jótállási jegyben meghatározza a jótállás feltételeit és terjedelmét.

4.7. A jótállási idő a termék vevő általi átvételétől kezdődik. Ha a terméket nem az eladó, hanem egy másik vállalkozó helyezi üzembe, a jótállási idő csak az üzembe helyezés napjától kezdődik, feltéve, hogy a vevő az üzembe helyezést legkésőbb a termék átvételétől számított három héten belül megrendelte, és a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges együttműködést megfelelően és időben biztosította.

4.8. Ha a terméket kicserélik egy új termékre, a jótállási idő az új termék átvételétől kezdődik.

4.9. Ha egy új termék bizonyos részeit cserélik ki, és a termék jellege ezt lehetővé teszi, a kicserélt részre vonatkozó jótállási idő az új rész átvételétől kezdődik. Ugyanez érvényes a jótállás alá tartozó termékrészek cseréje esetén is.

4.10. Azokra a hibákra vonatkozó igények, amelyekre jótállási idő vonatkozik, megszűnnek, ha azokat a jótállási idő alatt nem érvényesítik.

4.11. A jótállási idő meghosszabbodik azzal az idővel, amely alatt a termék reklamáció alatt volt. Azokra a hibákra vonatkozó igények, amelyekre jótállási idő vonatkozik, megszűnnek, ha azokat a jótállási idő alatt nem érvényesítik.

4.12. A 513/1991. sz. törvény (Kereskedelmi törvénykönyv) 429. § (2) bekezdésével összhangban az eladó kijelenti, hogy az esetleges

A jótállási idő az e reklamációs szabályzat IV. cikkének 4.1. pontjában foglaltak szerint kezdődik.

V. Az eladó hibás teljesítésből eredő felelősségének érvényesítési eljárása (Reklamáció)

Az üzleti kapcsolatokban, amelyek az eladó és a vevő között állnak fenn,

ahol a vevő nem fogyasztóként jár el, az eladó a termékek és szolgáltatások minőségéért

12 hónapig tartó garanciát vállal.

5.1. A vevő jogosult a hibás teljesítésből eredő jogait érvényesíteni az alábbi címen:
ANABAB s.r.o., Okružná cesta 4539/92, Komárno 945 01, Szlovák Köztársaság.
A vevő bármikor személyesen is érvényesítheti reklamációját az eladó bármelyik üzletében, ahol a reklamáció átvétele a termék jellege miatt lehetséges, az eladó székhelyén, vagy harmadik fél, például szállító cégek, csomagküldő szolgáltatók, Szlovák Posta stb. útján. Az eladó javasolja a vevőknek, hogy a reklamáció érvényesítéséhez használják a Reklamációs űrlapot, amely szabadon elérhető az eladó weboldalán.

A reklamáció benyújtásakor az eladó javasolja a vevőnek, hogy mellékelje a számlát, garancialevelet, vagy más dokumentumot, amely igazolja, hogy a reklamált terméket vagy szolgáltatást az eladótól vásárolta. Az eladó azt is javasolja a vevőnek, hogy részletesen írja le a termék vagy szolgáltatás hibáját.

5.1.1. Amennyiben a vevő nem személyesen reklamál, az eladó javasolja, hogy a terméket küldje el részletes hiba leírással és az eladótól történő vásárlást igazoló dokumentummal (például fizetési igazolás, számla, garancialevél), a reklamációs folyamat gyorsítása érdekében.

5.1.2. Az eladó javasolja, hogy a reklamált terméket ajánlott küldeményként küldjék el. Az eladó nem veszi át az utánvétes küldeményeket.

5.1.3. Az eladó köteles a reklamáció érvényesítésekor a fogyasztónak igazolást kiállítani. Ha a reklamáció távolsági kommunikációs eszközök útján történik, az eladónak az igazolást azonnal el kell juttatnia a fogyasztóhoz; ha ez nem lehetséges, az igazolást indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a reklamáció elintézését igazoló dokumentummal együtt kell eljuttatni. Az igazolás kiadása elhagyható, ha a fogyasztó más módon igazolni tudja a reklamáció benyújtását.

5.1.4. Az eladó köteles a reklamáció elintézéséről írásos dokumentumot kiállítani legkésőbb 30 napon belül a reklamáció érvényesítésétől számítva, de legkésőbb a reklamáció elintézését igazoló dokumentummal együtt, ha a reklamáció intézésének határideje az eladóhoz beérkezett reklamált tárgy átvételének napjától kezdődött.

5.1.5. A reklamáció elintézésén az alábbiakat értjük: a hiba kijavított termék átadása, termék cseréje, termék vételárának visszatérítése, termék árából ésszerű kedvezmény biztosítása, írásos felhívás a teljesítés átvételére vagy annak indokolt elutasítása.

5.2. A reklamáció elintézése nem érinti a fogyasztó kártérítéshez való jogát a külön jogszabály alapján.

5.3. Az eladó köteles meghatározni a reklamáció elintézésének módját a 250/2007. sz. törvény § 2 m) pontja értelmében, érvényes jogszabály szerint ( pl.

javítás, csere, vételár-visszatérítés, árengedmény, írásbeli felhívás átvételre, vagy megalapozott elutasítás). Ezt a reklamáció benyújtását követően azonnal, összetett esetekben legkésőbb 3 munkanapon belül, indokolt esetekben – különösen, ha bonyolult technikai értékelés szükséges a termék vagy szolgáltatás állapotának megállapításához – legkésőbb 30 napon belül kell meghatározni.
A reklamáció elintézésének meghatározását követően a reklamációt azonnal el kell intézni, indokolt esetekben ez később is történhet, de az elintézés időtartama nem haladhatja meg a reklamáció benyújtásától számított 30 napot. Amennyiben a reklamált terméket az eladó később veszi át, mint a reklamáció benyújtásának napja, az elintézési határidő az átvétel napjától kezdődik, de legkésőbb attól a pillanattól, amikor az eladó akadályozza vagy meggátolja a termék átvételét.

Az elintézési határidő lejárta után a fogyasztónak joga van elállni a szerződéstől, vagy új termékre cserét kérni.

5.4. Ha a fogyasztó a vásárlástól számított első 12 hónapon belül nyújt be reklamációt, az eladó csak szakértői vélemény alapján utasíthatja el a reklamációt. A szakértői vélemény eredményétől függetlenül nem lehet a fogyasztótól követelni a szakértői vizsgálat költségeinek megtérítését, vagy bármilyen más, a szakértői vizsgálattal kapcsolatos költség megfizetését. Az eladó köteles

A reklamáció intézésének befejezését jelenti a reklamációs

eljárás lezárása a javított termék átadásával, a termék kicserélésével,

a termék vételárának visszatérítésével, a termék árának megfelelő árengedmény
kifizetésével, az átvételre vonatkozó írásos felhívással, vagy annak

indokolt elutasításával)

A fogyasztó részére át kell adni a reklamáció elutasítását indokoló
szakvélemény másolatát legkésőbb a reklamáció intézésének befejezésétől
számított 14 napon belül.

5.5. Ha a fogyasztó a vásárlástól számított 12 hónap elteltével nyújtott be reklamációt, és az eladó azt elutasította, akkor az a személy, aki a reklamációt intézte, köteles a reklamáció elintézéséről szóló dokumentumban feltüntetni, hogy a fogyasztó hová küldheti a terméket szakértői véleményezésre. Ha a terméket az erre kijelölt személyhez küldik szakértői vizsgálatra, a szakértői vizsgálat költségeit, valamint az összes ezzel kapcsolatos indokolt költséget az eladó viseli, függetlenül a szakértői vélemény eredményétől. Amennyiben a fogyasztó a szakértői vizsgálat eredményeként bizonyítja az eladó felelősségét a hibáért, a reklamációt újból benyújthatja; a szakértői vizsgálat ideje alatt a garanciális idő nem telik. Az eladó köteles a fogyasztónak a reklamáció újbóli benyújtásától számított 14 napon belül megtéríteni a szakértői vizsgálat költségeit, valamint minden ezzel kapcsolatos indokolt költséget. Az újból benyújtott reklamációt nem lehet elutasítani.

5.6. A fogyasztónak joga van a reklamációval kapcsolatos indokolt költségek megtérítésére (különösen a postaköltségre, amelyet a reklamált termék elküldésekor fizetett). Ha a termék vagy szolgáltatás hibája miatt a fogyasztó eláll a szerződéstől, jogosult az elállással kapcsolatos költségek megtérítésére is.

5.7. A szakértői vélemény követelményei az 5.4 pont szerint:
a) a szakértői véleményt kiállító személy azonosítása,
b)a vizsgált termék pontos azonosítása,

  1. c)a termék állapotának leírása,
    d)a vizsgálat eredménye,
    e)a szakértői vélemény kiállításának dátuma.

5.8. Ha a termék jellege lehetővé teszi, a fogyasztó a reklamáció benyújtásakor átadja a terméket az eladónak (vagy a kijelölt személynek). Ha a termék jellege nem teszi lehetővé, hogy azt az eladónak (vagy a kijelölt személynek) eljuttassák, a fogyasztó a reklamáció benyújtásakor kérheti a hiba helyszíni elhárítását, ahol a termék található, vagy megállapodhat az eladóval (vagy a kijelölt személlyel) a termék szállításának módjáról.

5.9. Az az időtartam, amely a reklamáció benyújtásától a javítás befejezéséig tart, és amíg a vásárló köteles átvenni a terméket, nem számít bele a garanciális időbe. Az eladó köteles a vásárlónak igazolást kiállítani a reklamáció benyújtásának időpontjáról, valamint a javítás elvégzéséről és annak időtartamáról.

VI. A vevő jogai a hibás teljesítésből eredő jogok érvényesítése során

6.1. Javítható hiba esetén a vevő jogosult arra, hogy a hiba ingyenesen, időben és megfelelően elhárításra kerüljön. Az eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül elhárítani.

6.2. A vevő a hiba elhárítása helyett kérheti a termék kicserélését, vagy ha a hiba csak a termék egy részére vonatkozik, annak kicserélését, feltéve, hogy ez az eladónak nem okoz aránytalan költséget a termék árát vagy a hiba súlyosságát figyelembe véve.

6.3. Az eladó mindig jogosult a hiba elhárítása helyett a hibás terméket hibátlan termékre cserélni, amennyiben ez nem okoz jelentős nehézséget a vevő számára.

6.4. Ha a hiba nem javítható, és akadályozza a termék rendeltetésszerű használatát hibátlan állapotban, a vevő jogosult a termék cseréjére vagy a szerződéstől való elállásra. Ugyanezek a jogok illetik meg a vevőt, ha bár a hiba javítható, de a javítást követően ismételten jelentkezik, vagy több hiba akadályozza a termék rendeltetésszerű használatát.

6.5. Egyéb nem javítható hibák esetén a vevő jogosult a termék árából megfelelő árengedményt kérni.

VII. Záró rendelkezések

7.1. Ez a Reklamációs szabályzat a jelen weboldal Általános Szerződési Feltételeinek és Adatvédelmi Tájékoztatójának elválaszthatatlan részét képezi. Az Általános Szerződési Feltételek és az Adatvédelmi Tájékoztató dokumentumok a weboldal eladó által üzemeltetett domainjén érhetők el.

7.2. A Reklamációs szabályzat módosítása esetén a vevő és az eladó közötti jogviszonyt az a Reklamációs szabályzat szabályozza, amely a vételi szerződés megkötésekor érvényes és hatályos volt, egészen annak megszűnéséig.

7.3. Ez a Reklamációs szabályzat a weboldalon való közzétételének pillanatától érvényes és hatályos,2022.12.15.Ez az e-shop tanúsítvánnyal rendelkezik: http://www.pravoeshopov.sk